צמיגים לרכב המלצות

 

 מספר נקודות עליהן יש להקפיד ברכישת צמיגים לרכב

 

לעולם אל תרכשו צמיג לרכב אשר תאריך הייצור שלו גבוה משש שנים . תאריך הייצור מוטבע בספרות על גבי הצמיג, כאשר שתי הספרות האחרונות מציינות את שנת הייצור. הסיבה לכך שאין לרכוש צמיגים אשר יוצרו לפני יותר משש שנים, היא שאיננו יכולים לדעת מה הם תנאי האחסון בהם שהו הצמיגים. אפילו שהצמיגים לא היו בשימוש, ייתכן כי הם אוחסנו בשמש או בלחות גבוהה, או בתנאים אחרים אשר גרמו להם לאבד מאיכותם. ניתן להקל ראש בנושא כאשר מדובר בצמיגים איכותיים מאוד של חברות מוכרות. צמיגים אלה מגיעים באריזות מיוחדות אשר שומרות עליהם מפני פגעים ונזקים שונים, ולכן ניתן לאחסנם בתנאים רבים ומגוונים.

צמיגים במבצע

לאחר החלפת צמיגים חשוב לבצע איזון גלגלים. בטיחות הנסיעה שלכם ברכב תלויה במרכיבים שונים, כאשר אחד המרכיבים הבולטים הוא יציבות הרכב. איזון כללי של הצמיגים יבטיח לכם נסיעה בטוחה ויציבה. אגב, יש לבצע איזון גלגלים גם לאחר פגיעה משמעותית בגלגל, או כאשר מרגישים רעידות בהגה. צמיגים הם מאוזנים כאשר רכיבי ההגה, הבלמים והמערכות השונות שבאות עימם במגע, מתואמים יחדיו. כמו כן, הצמיגים חייבים להיות מורכבים באופן תקין על גבי החישוק.

נהגים רבים מזלזלים בנושא או מעניקים את הבחירה בידי המוסך או הפנצ'ריה שלהם. התוצאה עשויה להיות סכנה לנוסעי הרכב, סכנה להולכי רגל, והוצאות גדולות יותר על תחזוקת הרכב ותשלומי הדלק. העיקרון החשוב ביותר הוא שלצמיגים יש חשיבות עליונה בכל הקשור לבטיחות הרכב שלכם. אם תסתכלו על הצמיגים כפי שאתם מסתכלים על הברקסים או המנוע, תבינו עד כמה חשוב להקפיד על רכישת צמיגים לרכב איכותיים ועל תחזוקתם השוטפת.

מבנה הצמיגים

לאחר שקיבלתם מידע בסיסי בנוגע לרכישת צמיגים לרכב, חשוב כי תקראו קצת על האופן בו הצמיגים המודרניים בנויים. הדבר חשוב, משום שידע על מבנה הצמיגים יעזור לכם לענות על שאלות בסיסיות וחשובות בנוגע להתקנתם ותחזוקתם, כמו גם לחשיבות שיש ברכישת צמיגים איכותיים לרכב כגון צמיגי קונטיננטל , צמיגי גודייר , צמיגי מישלין .
ראשית, חשוב להדגיש כי צמיגים בנויים משלושה חלקים עיקריים: שפה, סוליה ודופן.

יבואן צמיגים לרכב

הצמיגים המודרניים הם, ברוב הגדול של המקרים, צמיגים רדיאליים ונטולי אבוב פנימי. הם נחשבים לסוג הפופולרי ביותר, והם בנויים בצורה של חגורות רוחביות.
הצמיגים המודרניים מורכבים מתערובות סודיות של חומרים רבים. לכל חומר יש תכונות ייחודיות, כמו גם חסרונות ייחודיים.

מה שעושה צמיג טוב הוא מבנה מאוזן מבחינת היתרונות והחסרונות של החומרים המרכיבים אותו. לדוגמא, הניילון, מרכיב פופולרי בצמיגים רבים, הוא חומר עמיד וחזק. אולם, החיסרון הגדול שלו הוא היותו רך, כך שבעת מגע עם הקרקע הצמיג מקבל צורה שטוחה במקום מעוגלת. בעוד ש"חיסרון" זה דווקא מהווה יתרון במרוצי שטח, הוא אינו מתאים לשוק הפרטי, ולכן הניילון אינו מהווה מרכיב עיקרי בצמיגים לשוק זה.

מחירון צמיגים

מחירון צמיגים מעט שונה ממחירון של צמיגים לרכבים מסוגים אחרים, זאת משום שמדובר בכלי מסיבי, הצמיגים גדולים הרבה יותר ולכן גם נחשבים ליותר יקרים. למעשה צמיגים לטרקטור מתחלקים לשני סוגים: צמיגים קדמיים וצמיגים אחוריים. הצמיגים הקדמיים שומרים על היגוי ועל דרך הנסיעה, בעוד הצמיגים האחוריים מאפשרים לטרקטור למנף את הכוח שלו ולשאת את המשקל הכבד בהתאם לתנאי השטח.

צמיגים לטרקטור
צמיגים המותקנים על ציוד הנדסי כבד, כמו טרקטורים לדוגמא, שונים בתכלית מצמיגים לרכב פרטי או צמיגים לאופנועים. המספור של צמיגים המותקנים בטרקטור והחלוקה המתבצעת לפי סוג העומס משתנים

מדריך לנהג

בחירת צמיגים לרכב במבצע

זה אולי נראה פעוט, אך למעשה, צמיגים לרכב מאפשרים לכם לחסוך בדלק, ליהנות מאיכות נסיעה ואחיזת כביש טובה יותר וכמובן – לשמור על בטיחות הנסיעה. לפניכם המדריך המלא לבחירת צמיגים לרכב, אשר יוכל לסייע לכם רבות כאשר עולה הצורך להחליף את הצמיגים באוטו.

1. בחירת ביצרן צמיגים מוכר – ישנם יצרנים שונים וספקים שונים של צמיגים לרכב, אבל תמיד טוב לבחור בטובים ביותר, ולכן, הקפידו לבחור אך ורק צמיגים המיוצרים על ידי יצרנים מוכרים ובעלי תו תקן. בחירה בצמיג שמיוצר על ידי יצרן מוכר, יבטיח לכם את טיב הצמיג ואת איכותו.

2. שנתון ייצור הצמיג – חשוב מאוד לבדוק את שנתון הייצור של הצמיג, אשר מוטבע על גבי הצמיג בארבע ספרות אשר מייצגות את שנת הייצור ואת השבוע השנתי בו יוצר הצמיג.

3. מידות הצמיגים – צמיגים מגיעים בגדלים ומידות שונות, לכל רכב את גודל הצמיג המתאים לו, תוכלו לבדוק זאת בספר הרכב, והקפידו שתהייה התאמה בין גודל הצמיג לרכב שלכם.

4. זוג צמיגים – אם אתם מחליפים צמיג לרכב, קידמי או אחורי, מומלץ יהיה לבחון את האפשרות של החלפת הצמיג המקביל לו, על מנת ליצור התאמה מלאה ובטיחותית.

 

צמיגי שטח

צמיגי שטח מקסיס מסידרת MUD. 100,000 ק"מ לסט של צמיגי Maxxis Bighorn, על פי חשמלאי ומכונאי הקירור בוב סטוקס , ששינויים לסדרה 76 Landcruiser טויוטה תועד על ידי פעולה נהיגה מגזין אוסטרלית 4WD .
בוב מקבל לקרוא על היכולות בשטח של צמיגי Maxxis דגם "בוץ" בשביל מסעותיו למקומות עבודה במקומות כפריים , והוא מאוד התרשם מהביצועים ותוחלת החיים שלהם . לאחר שכבר כיסה 80,000 ק"מ הוא מתכנן להמשיך בנהיגה עוד 20,000 ק"מ נוספים לפני יחליף אותם.

בדיקת צמיגים לרכב

כן, בצמיגי טייר דיל ישמחו לבדוק עבורכם את הצמיגים בדיקה מקצועית. במידה ויתגלו בעיות בצמיגים תוכלו לקבל עזרה בבחירת צמיגים חדשים והחלפתם.

קיבלתי הצעה לצמיגים זולים במיוחד, אמרו לי שמדובר בסטוק ישן ולכן המחירים נמוכים. הבטיחו לי שאלו צמיגים חדשים שמעולם לא היו בשימוש. האם כדאי לי לקנות אותם?

בשום פנים ואופן לא! צמיגים ישנים הם דבר מסוכן מאוד! אתם טועים לחשוב אם נדמה לכם שבלאי של צמיג נמדד מהרגע שהוא נוסע על הכביש. הצמיג מתבלה אופן טבעי גם כאשר הוא נמצא במחסן. הוא אולי לא נראה בלוי כמו צמיגים משומשים אך לאחר מספר שנים הוא נחשב צמיג בלוי גם אם לא היה בשימוש.

משמעות הסימונים על הצמיג

צמיגים תוכלו למצוא סימונים שונים אשר הוטבעו עליהם. לא אסביר עכשיו על כל הסימונים אלא רק על שניים חשובים במיוחד. הראשון הוא הסימון של מידות הצמיג, זהו סימון בינלאומי שתמיד נראה אותו דבר. חשוב שהצמיגים שלכם יהיו במידה המתאימה. הסימון השני החשוב הוא תאריך הייצור של הצמיג המסומן על ידי 4 ספרות המציינות את השבוע בו יוצר ואת השנה של צמיג .

 EU LABEL – תווית האירופית

ה EU LABEL והתווית האירופית הם בדיוק אותו דבר. זהו תקן אירופי אשר אומץ בישראל ועל פי התקן על כל צמיג הנמכר בארץ יש לציין בתווית מיוחדת את ביצועיו מבחינת צריכת הדלק, עוצמת הרעש ומרחק הבלימה בכביש רטוב. כל הצמיגים הנמכרים בצמיגי אנטון מסומנים בתווית זו (זוהי גם חובה על פי החוק).

צמיגים סינים איכותיים

הצמיגים הסיניים מתברגים ברשימת הצמיגים המובילים בעולם, ועל כן הם מהווים כיום נתח משמעותי מתוך כלל צריכת הצמיגים בעולם. למעשה, המספרים מדברים בעד עצמם. הגידול המרשים במכירות הצמיגים הסיניים מעיד גם על איכותם. היתרון הגדול שלהם, כמובן, אשר מבדיל אותם מן המתחרים המסורתיים במערב, הוא מחירם הנמוך באופן משמעותי. מחקרים ובדיקות מצאו כי צמיגים הסיניים הם איכותיים, עמידים בהתאם לתקנים רבים, והביצועים שהם מספקים הינם טובים מאוד.

השוואת מחירי צמיגים

המגמה המתוארת לעיל אינה נכונה רק עבור צמיגי נוסעים, אלא גם עבור צמיגי משא. בשנת 2012 יוצרו בסין יותר מ-80 מיליון צמיגי משא, המהווים יותר ממחצית הצריכה העולמית. לעומת שוק צמיגי הנוסעים, שוק צמיגי המשא הינו שוק מקצועי הדורש סטנדרטים גבוהים לאורך זמן. הדבר מעיד על כך שהצמיגים הסיניים עומדים בכל הסטנדרטים הנדרשים לעבודה מאומצת ומקצועית.

צמיגים בטיחותיים:

הצרכן הישראלי נגיש כיום למבחר של צמיגים מסין. צמיגים לרכב בזול נבדקו על ידי מכון התקנים ומשרד התחבורה, ונמצאו איכותיים ומתאימים לשיווק בישראל. עלותם של הצמיגים הסיניים פחותה מעלותם של הצמיגים המערביים וה"מקוריים" שמשווקים בישראל מזה זמן רב. הצמיגים הסיניים נמכרים באחריות היבואן, ועומדים בכל הסטנדרטים הבין לאומיים המתאימים.

צמיגים תוצרת סין

העולם המודרני מתקדם לכיוון סין כמעט בכל פרמטר אפשרי. בנושא מוצרי הצריכה, למעלה ממחצית המוצרים בהם נעשה שימוש ברחבי העולם המערבי מיוצרים בסין. חוות דעת פופולאריות על צמיגים לרכב יצרנים רבים ומובילים בשוק העבירו את המפעלים שלהם לסין, לרבות קווי הייצור, אבטחת האיכות, רכישת חומרי הגלם, עיצוב המוצרים וכדומה.
איך בוחרים צמיגים לרכב באינטרנט?
ראשית בחרו באתר אינטרנט אמין המוכר צמיגים ומציג את המחירים באופן גלוי הנראה לעין. לאחר שבחרתם אתר או שני אתרים לצורך השוואה, הקפידו לבדוק את שנת הייצור של הצמיג, שכן ההמלצה היא לרכוש צמיג כמה שיותר חדש, זאת משום שצמיגים ישנים עלולים להינזק בעקבות הימצאותם בתנאי לחות או חום.

קנייה של צמיגים דרך האינטרנט

היא הזדמנות של ממש, שכן האתרים השונים מעדכנים את מחירי הצמיגים באופן קבוע בהתאם לביקוש של אותו צמיג . פעמים רבות האתרים יוצאים במבצעים חסרי תקדים המאפשרים לנו לקנות סט צמיגים של חברה מוכרת במחיר מצחיק.

כך בקלות רבה, אנו יכולים להשוות מחירים, לבצע התאמה מדויקת של הצמיג לרכב בו אנו נוהגים וליהנות מהעובדה שהכל נעשה ב״שלט רחוק״ בלי מאמץ או טרטור מיותר.

מדריך קטן למידות צמיגים

ראשית כל בואו נסביר איך יודעים מהן מידות צמיגים של הרכב שלכם?
מידות הצמיגים אם לא ידעתם מופיעות על צמיג הרכב בפורמט של מספרים ואות,
משהו כמו 265/60R17. אם הצמיג שלכם בלוי או מלוכלך ואתם מתקשים למצוא, אל דאגה.
תוכלו למצוא את מידות הצמיגים רשומות גם בחוברת הרכב. חושב לציין שישנה חשיבות גדולה למידות הצמיגים
ואין לנסות להשתמש במידות צמיגים אחרות. אתם חופשיים להחליט אלו צמיגים תבחרו,
ישנם סוגים שונים של צמיגים בשוק המגיעים מיצרנים שונים, אך מידות צמיגים הן חשובות.

עכשיו שאתם יודעים איך לזהות את סוגי הצמיגים, הרשו לי להסביר לכם על כל המספרים השונים.
בואו נתחיל מהמספר הראשון משמאל. מספר זה מייצג את רוחב הצמיג במילימטרים, בדוגמה שהזכרתי למעלה רוחב הצמיג
הוא 265 מילימטרים.
המספר שבא אחריו (באמצע) הוא גובהו של דופן הצמיג ביחס לרוחבו.
בדומה שלמעלה גובה הדופן הוא 60% מרוחבו.
אם אתם רוצים לדעת את המידה המדויקת עליכם לחשב 0.6*265. המספר האחרון, או הראשון מצד ימין,
מייצג את קוטר החישוק באינטשים.
בדוגמה שהזכרתי החישוק הוא בקוטר של 17 אינטש.

הנחיות לנהג הרכב

1. נסיעה בחוסר לחץ אוויר בגלגלים, מהווה סיכון והורסת את המבנה הקונסטרוקטיבי (מבנה) של הצמיג, מפוררת את הגומי ומחלישה את הצמיג
ברמת התפוצצות או שבירה.
2. כאשר נדלקת נורת לחץ אוויר TPMS בלוח השעונים, יש לעצור את הרכב לניפוח אוויר בצמיגים ומיד לטפל בנורת החיווי ולאפס אתה. במידה והנורה לא התאפסה והיא עדיין דולקת, יש להסיע את הרכב במהירות של עד 90 קמ"ש עד להגעה לצמיגייה הקרובה.
3. כתחזוקה שוטפת לצמיגים, מומלץ לאחר 15,000 ק"מ נסיעה להעביר את הצמיגים מקדימה לאחורה ולבדוק את איזון הגלגלים ואת זוויות ההיגוי.

צמיגים לרכב במבצע בנתניה , צמיגים לרכב במבצע באר שבע , צמיגים לרכב במבצע בירושלים
צמיגים לרכב במבצע באשדוד , צמיגים לרכב במבצע בראשון לציון , צמיגים לרכב במבצע פתח תקווה
צמיגים לרכב במבצע בחולון , צמיגים לרכב במבצע ברעננה ,  צמיגים לרכב בכפר סבא
צמיגים לרכב ברמת גן ,  צמיגים לרכב ברעננה , צמיגים לרכב בראשון לציון ,  צמיגים לרכב בבני ברק
צמיגים לרכב בחצור הגלילית , צמיגים לרכב בקרית שמונה , צמיגים לרכב בקריות
צמיגים לרכב בקרית אתא , צמיגים לרכב בקרית אונו , צמיגים לרכב במודיעין
צמיגים לרכב בגבעתיים , צמיגים לרכב בנתניה , צמיגים לרכב בנשר , צמיגים לרכב ברמת השרון
צמיגים לרכב בהוד השרון , צמיגים לרכב בדימונה , צמיגים לרכב במודיעין , צמיגים לרכב בבית שמש
צמיגים לרכב בנהריה , צמיגים לרכב ברחובות , צמיגים לרכב בזיכרון יעקב , צמיגים לרכב בלוד
צמיגים לרכב בתל אביב יפו , צמיגים לרכב בנס ציונה , צמיגים לרכב ברחובות , צמיגים לרכב ביבנה
צמיגים לרכב בשוהם , צמיגים לרכב בשדרות , צמיגים לרכב בנתיבות , צמיגים לרכב בדימונה
צמיגים לרכב בערד ,  צמיגים לרכב בקריית גת ,

צמיגים לרכב בירושלים
צמיגים לרכב בבאר שבע , צמיגים לרכב באר שבע , צמיגים לרכב באשדוד , צמיגים לרכב בחיפה
צמיגים לרכב בתל אביב , צמיגים לרכב בהרצליה , צמיגים לרכב באשקלון , צמיגים לרכב באילת
צמיגים לרכב בכרמיאל , צמיגים לרכב בעפולה , צמיגים לרכב בעכו , צמיגים לרכב בקריות
צמיגים לרכב בקריית גת , צמיגים לרכב בקרית אונו , צמיגים לרכב בקרית שמונה , צמיגים לרכב בטבריה
צמיגים לרכב בכפר סבא , צמיגים לרכב בכפר יונה , צמיגים לרכב בחדרה , צמיגים לרכב בחולון

 

דגמי טויוטה 2020 , טויוטה , טויוטה לנד קרוזר החדשה , רכבי 4X4 מבית טויוטה , ג'יפ טויוטה
חלפים לרכבי טויוטה , צמיגים לרכב , צמיגים , טויוטה ביבוא מקביל , טויוטה מבצעים
יבוא מקביל טויוטה ראשון לציון , טויוטה יבוא מקביל רחובות , טויוטה יבוא מקביל חיפה
יבוא מקביל טויוטה אשדוד , טויוטה יבוא מקביל נתניה ,
קניית רכב , ג'יפ טויוטה יד 2 , ג'יפ טויוטה ראב 4 , ג'יפ טויוטה לנד קרוזר קצר יד 2 , ג'יפ טויוטה chr יד 2
ג'יפ טויוטה , ג'יפ טויוטה ראב 4 יד 2 , טויוטה ג'יפון , ג'יפ טויוטה 7 מקומות , ג'יפ טויוטה 2020
ג'יפ טויוטה 2021 , ג'יפ טויוטה ראב 4 2021 , 
טויוטה ראב 4 2021 מחיר , טויוטה ראב 4 ארוך
טויוטה ראב 4 פלאג אין , טויוטה ראב 4 פלאג אין מחיר , טויוטה ראב 4 פלאג אין 2021 , טויוטה ראב 4 2021 מחירון
טויוטה ראב 4 בנזין , ראב 4 2021 מחירון , טויוטה ראב 4 במבצע , טויוטה ראב 4 יבוא אישי
טויוטה ראב 4 היברידי 0 קמ , ראב 4 היברידי 4×4 , טויוטה ראב 4 2019 למכירה , דגמי טויוטה 2021
טויוטה קורולה 2021 , מגוון דגמי טויוטה , מגוון דגמי טויוטה – Toyota

השארת תגובה